Πράξη «Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και στα Τμήματα Ένταξης (ΤΕ):
Στόχος της Πράξης είναι η ενσωμάτωση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και στα Τμήματα Ένταξης (ΤΕ) που λειτουργούν μέσα στα σχολεία γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης και η εξασφάλιση της προσβασιμότητας αυτών στο κοινωνικό γίγνεσθαι με αποτέλεσμα την αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού, της σχολικής αποτυχίας και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου. Στο πλαίσιο της Πράξης, απασχολούνται οι αναγκαίοι αναπληρωτές Εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) και οι αναγκαίοι αναπληρωτές Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού ΕΒΠ) προκειμένου να στελεχώσουν Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και Τμήματα Ένταξης στα γενικά σχολεία. | |
Πράξη «Αναδιαμόρφωση και υποστήριξη των Τάξεων Υποδοχής και ΔΥΕΠ, σχολικά έτη 2023-2026 :
Η Πράξη αφορά στη μείωση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου μαθητών/τριών προερχόμενων από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και μαθητών/τριών με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες, καθώς και στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων κυρίως στο γραμματισμό, αλλά και στον αριθμητισμό και επιπλέον σε συμπληρωματικά αντικείμενα, ώστε αυτοί να καταστούν ικανοί να ανταπεξέλθουν στο πρόγραμμα σπουδών τους και να παραμείνουν στο εκπαιδευτικό σύστημα ολοκληρώνοντας τις σπουδές τους. Επίσης, η πράξη αποσκοπεί στην εκπαίδευση και την ομαλή προσαρμογή των προσφυγοπαίδων στις ΤΥ-ΖΕΠ και στις Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (ΔΥΕΠ).
Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται ο εμπλουτισμός του εκπαιδευτικού δυναμικού όσων σχολείων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης εμφανίζουν ανάγκη για υποστήριξη της Ένταξης των παραπάνω μαθητών/τριών (οριζόντια παρέμβαση σε όλα τα σχολεία που εμφανίζουν σχετικούς πληθυσμούς μαθητών/τριών) και των ΔΥΕΠ.
Ειδικότερα, οι εκπαιδευτικοί που απασχολούνται στο πλαίσιο της εν λόγω Πράξης, στελεχώνουν τις Τάξεις Υποδοχής ΖΕΠ, σε σχολεία της Γενικής Εκπαίδευσης και τις ΔΥΕΠ, με κύριο αντικείμενο την ενίσχυση της ελληνομάθειας ή/και την εκμάθηση της Ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας, αλλά και τη διδακτική στήριξη σε άλλα αντικείμενα. Επίσης, στο πλαίσιο της Πράξης απασχολείται το αναγκαίο ΕΕΠ (ΠΕ23 – Ψυχολόγοι και ΠΕ30 – Κοινωνικοί Λειτουργοί) σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες για τη στήριξη μαθητών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (Ρομά και Υπηκόους Τρίτων Χωρών/ πρόσφυγες/μετανάστες), καθώς και το αναγκαίο Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΒΠ) στις ΔΥΕΠ όπου παρουσιάζεται σχετική ανάγκη.
| |
Πράξη «Παράλληλη Στήριξη-Συνεκπαίδευση-Υποστήριξη, ΚΕΔΑΣΥ/ΕΔΥ-ΣΔΕΥ :
Η Πράξη αφορά στη στήριξη του θεσμού της Παράλληλης Στήριξης-Συνεκπαίδευσης, στην ενίσχυση των ΚΕΔΑΣΥ/ΕΔΥ-ΣΔΕΥ, καθώς και στην υποστήριξη των μαθητών/τριών με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν στα σχολεία γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) και Σχολικούς Νοσηλευτές (ΕΕΠ-ΠΕ25), μέσω της πρόσληψης των αναγκαίων αναπληρωτών Εκπ/κών/ΕΕΠ/ΕΒΠ. | |
Υποστήριξη Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και Επέκταση της Λειτουργίας του:
Η Πράξη αποσκοπεί στην υποστήριξη του θεσμού των Νηπιαγωγείων καθώς και στην επέκταση της λειτουργίας του νέου αναβαθμισμένου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου με στόχο την προετοιμασία των νηπίων για τη μετάβασή τους στη Δημοτική Εκπαίδευση, την ανάπτυξη αντιληπτικών ικανοτήτων και κοινωνικών-συναισθηματικών δεξιοτήτων και την κάλυψη των αναγκών των οικογενειών με έμφαση στην υποστήριξη των εργαζόμενων γονέων. | |
Υποστήριξη Λειτουργίας Oλοήμερου Δημοτικού Σχολείου:
Η Πράξη αφορά στο νέο, αναβαθμισμένο πρόγραμμα των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων και στην επέκταση του ωραρίου λειτουργίας του ολοήμερου προγράμματος, με στόχο την παροχή ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση, την πολύπλευρη ανάπτυξη δεξιοτήτων του μαθητικού πληθυσμού, την ποιοτική αναβάθμιση του σχολικού ωραρίου και την υποστήριξη των οικογενειών με έμφαση στην υποστήριξη των εργαζόμενων γονέων. | |
Ψυχολόγοι και Κοινωνικοί Λειτουργοί στη Σχολική Κοινότητα :
Το έργο μέσω του θεσμού του Ψυχολόγου και του Κοινωνικού Λειτουργού, αποσκοπεί στην ενημέρωση, στην παροχή συμβουλών και στην ενδυνάμωση της σχολικής κοινότητας ώστε να δημιουργηθεί ένα ασφαλές σχολικό περιβάλλον, με στόχο την προστασία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους. | |
Εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στην προσχολική εκπαίδευση:
Εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων από πολύ μικρή ηλικία και απόκτηση νέων δεξιοτήτων αξιοποιώντας καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις και μεθοδολογίες. Ενίσχυση της πολυγλωσσικής επίγνωσης, της διαπολιτισμικής επικοινωνίας με κατεύθυνση τη διαμόρφωση ταυτότητας ενεργού πολίτη στη σύγχρονη πολυπολιτισμική κοινωνία. | |